Samochody od kilku lat stają się coraz bardziej zelektryzowane. Dzięki tmeu, są w stanie osiągać znacznie większą wydajność, przy jednoczesnym mniejszym zużyciu paliwa. Elementem, który jest coraz częściej oparty o działanie elektronicznych podzespołów, jest pompa wtryskowa.
Jak naprawić pompę PSG 16?
Samochody z roku na rok stają się coraz bardziej zelektryzowane, mimo tego, że nie są pojazdami typu elektrycznego. Mimo tego, większa część elektronicznych elementów sprawia, że pojazdy takie są bardziej wydajne i ekologiczne. Przykładem elementu, który jest oparty coraz częściej o podzespoły elektroniczne, są pompy wtryskowe. Od 2002 roku coraz częściej stosowanym podzespołem tego typu jest pompa PSG 16 Opel. Pompa ta jest w obecnych czasach bardzo popularna, głównie dlatego, że jest montowana w samochodach różnych marek. Główną cechą wyróżniającą ten podzespół jest sterownik PSG 16, w który ta pompa jest wyposażona. Sterownik ten z biegiem czasu zdobył sobie niechlubną sławę, z racji tego, że bardzo często powodował niepoprawne działanie samej pompy. W praktyce jednak, problemem nie jest sama pompa czy jej sterownika, ale fakt, że w Polsce jest stosunkowo niewielka ilość warsztatów, które byłyby w stanie poradzić sobie z diagnostyką usterki. Na szczęście jednak sytuacja z roku na rok poprawia się. Pompa PSG 16 wcale nie jest wyjątkowo awaryjna, chociaż faktem jest, że sterownik w niej zastosowany dosyć często ulega awariom. Przyczyną awarii jest zazwyczaj jednak usterka oprogramowania sterownika. Dlatego też w przypadku, gdy podejrzewamy, że nasza pompa PSG 16 nie działa prawidłowo, wystarczy dodać samochód do warsztatu, specjalizującego się w usuwaniu tego typu usterek. Wykona on odpowiednie prace diagnostyczne, polegające na podłączeniu sterownika pompy do komputera. W ten sposób, serwisanci uzyskają dostęp do dziennika błędu, który, po przeanalizowaniu może dać odpowiedź, jaka jest przyczyna usterki pompy. W większości przypadków cała naprawa sterownika PSG 16 ogranicza się do wgrania mu nowego oprogramowania.
Większość osób niesłusznie sądzi, że elektroniczne podzespoły w samochodach są podatne na usterki. Nie jest to prawda, gdyż przyczyny usterek tych podzespołów leżą najczęściej po stronie ich oprogramowania. Naprawa takiego elementu ogranicza się najczęściej do wgrania nowego oprogramowania.